نشست خبری ششمین دوره نشان عکس سال مطبوعاتی ایران


نشست خبری ششمین دوره نشان عکس سال مطبوعاتی ایران امروز چهارشنبه در موسسه صبا فرهنگستان هنر برگزار شد و در آن اعلام شد که مراسم ششمین دوره اعطای نشان عکس سال روز جمعه 28 مرداد 1401 از ساعت 17 و با حضور پیشگامان،‌ اعضای هیئت داوران، نامزدهای دریافت جایزه و دیگر اعضای انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی در تالار ایران موسسه فرهنگی هنری صبا (فرهنگستان هنر) برگزار می‌شود.
در این مراسم عکاسان برگزیده ششمین دوره اعطای نشان عکس سال مطبوعاتی ایران معرفی می‌شوند و نمایشگاه آثار برگزیده نیز افتتاح خواهد شد. همچنین پیش از شروع مراسم نیز عکس یادگاری شرکت‌کنندگان در مراسم به سیاق سال‌های گذشته گرفته خواهد شد.

محمود کلاری، رضا معطریان، پیمان هوشمندزاده، علی آقاربیع و روح‌الله وحدتی اعضای هیئت داوران ششمین دوره نشان عکس سال را تشکیل دادند و تک‌عکس‌ها و مجموعه عکس‌های ارسال‌شده را در بخش‌های خبری،‌ مستند، ورزشی و پروژه‌های بلند مدت (لانگ‌ترم) داوری کردند. همچنین آثار ارسالی در بخش مالتی‌مدیا نیز مورد ارزیابی داوران قرار گرفت و برگزیدگان مشخص شدند.

نمایشگاه ششمین دوره نشان عکس سال مطبوعاتی ایران تا 6 شهریور در نگارخانه خیال موسسه فرهنگی هنری صبا (فرهنگستان هنر) واقع در تهران، خیابان برادران مظفر، جنب سینما فلسطین، پلاک 125 برپاست و بازدید از نمایشگاه از 29 مرداد تا 6 شهریور (به‌جز جمعه و روزهای تعطیل) از ساعت 10 تا 19 امکان‌پذیر است.

نشان عکس سال مطبوعاتی ایران یک رویداد رقابتی میان فتوژورنالیست‌های ایرانی است که توسط انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران و با مشارکت اعضای این انجمن و جامعه عکاسی برگزار می‌شود.