Logo سایت رسمی «انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران»
ورود به سامانه اعضای انجمن

به اطلاع اعضای انجمن و جامعه عکاسی مطبوعاتی ایران می‌رساند، در پی انتشار اخباری درباره دستگیری خانم یلدا معیری -عکاس مطبوعاتی و عضو انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی- در تجمع اعتراضی روز دوشنبه در تهران که در پی مرگ تلخ و غریبانه مهسا (ژینا) امینی برگزار شد، هیئت‌ مدیره انجمن از دقایق ابتدایی انتشار این خبر پیگیری‌های مختلفی برای کسب اطلاعات دقیق از وضعیت ایشان انجام داده است، اما متاسفانه علیرغم کوشش‌های بسیار تا این لحظه از وضعیت خانم معیری خبر موثق و دقیقی به دست نیامده است.

انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران ضمن عرض تسلیت به خانواده داغدار مهسا امینی و مردم ایران، دستگیری عکاسان مطبوعاتی را در حین انجام فعالیت حرفه‌ای خود محکوم کرده و انجام فعالیت آزادانه در فضای شفاف رسانه‌ای را حق طبیعی و بدیهی عکاسان مطبوعاتی می‌داند. انجمن همچنین نسبت به شرایط خانم معیری ابراز نگرانی کرده و از مسئولان قضایی و امنیتی درخواست می‌کند که شرایط آزادی خانم معیری را هرچه سریع‌تر فراهم‌ کنند.

انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی به محض کسب هرگونه اطلاعات موثق و دقیق، این اخبار را به اطلاع اعضای خود و جامعه عکاسی ایران خواهد رساند.