Logo سایت رسمی «انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران»
ورود به سامانه اعضای انجمن

به دلیل ریسک بالای حضور افراد و اعمال پروتکل‌های اجتماعی و بهداشتی، از برگزاری فیزیکی نمایشگاه صرف نظر کردیم.

سجاد صفری عضو هیات مدیره انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران درباره جزییات این دوره نشان گفت: در برگزاری این دوره نشان مشکلات فراوانی داشتیم و از طرف دیگر سال ۹۸ نیز سالی پر از حادثه و عکس‌های خبری بود. حدود ۴ هزار عکس از ۳۶۸ عکاس به دبیرخانه ارسال شد. در این میان، ۱۱۱۱ تک عکس، ۲۹۳ مجموعه عکس و ۹ مالتی مدیا برای ما ارسال شد که داوران با توجه به سابقه مطبوعاتی و حرفه‌ای بودن‌شان، در دو جلسه آنلاین و یک جلسه حضوری آثار را داوری کردند. کارن فیروز ادیتور سابق رویترز، مهرداد اسکویی، آرش خاموشی، نیوشا توکلیان و محمد قوچانی داوران چهارمین دوره نشان بودند.

وی افزود: در بخش تک عکس؛ ۱۴۶ عکس پرتره، ۳۵۰ عکس خبری، ۱۲۹ عکس محیط زیست، ۳۸۲ عکس مستند و ۱۰۴ عکس ورزشی ارسال شده بود. همچنین در بخش مجموعه عکس؛ ۲۹ مجموعه عکس ورزشی، ۱۰۸ مجموعه مستند، ۴۸ مجموعه محیط زیستی، ۸۶ مجموعه خبری و ۲۲ پرتره خبری داوری شدند.

صفری در پاسخ به مهر درباره لحاظ کردن بخش یا جایزه ویژه‌ای برای عکاسان به دلیل اتفاقات زیاد و متفاوت سال ۹۸، گفت: عکاسی مطبوعاتی با خبر و حادثه گره خورده است و اتفاقات سال گذشته نیز در زیرمجموعه بخش‌های داوری آثار قرار می‌گیرند به همین دلیل ننی‌توانیم به اتفاقی وزن بیشتر یا کمتر بدهیم و از طرف دیگر داوران نیز به حوادث و اتفاقات اشراف کامل داشتند و این موضوعات در انتخاب آثار لحاظ شد.

وی همچنین درباره برگزاری نمایشگاه به صورت فیزیکی نیز توضیح داد: چندین بار تلاش کردیم نمایشگاه را در خانه هنرمندان ایران برگزار کنیم اما به دلیل ریسک بالای حضور افراددو اعمال پروتکل‌های اجتماعی و بهداشتی، از آن صرفنظر کردیم. اما برای اولین بار سایت ادوار نشان سال را در روز افتتاحیه رونمایی می‌کنیم که آثار همه ادوار نشان در آن قابل مشاهده است.
عکس:سعید سجادی، خبرگزاری آنا