Logo سایت رسمی «انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران»
ورود به سامانه اعضای انجمن

«خبرنگاران وجدان بیدار جهان و تصویرگر زمان خویشند»

رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران در پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت.

به گزارش ایسنا، پیام دکتر عباسعلی اللهیاری به مناسبت روز خبرنگار به این شرح است:

«خبرنگاران پرچمداران صداقت و آگاهی‌بخشان جامعه هستند، عزیزانی که حرمت قلم را پاس می دارند و حریم سنگر رسانه و مطبوعات را به مثابه خانه خویش هیچگاه رها نمی کنند.

خبرنگاران چشمان بینا و گوش‌های شنوای جامعه هستند که در تمامی دوران دفاع مقدس در کنار رزمندگان سرفراز میهن ایستادند و خون خود را فدای این مرز و بوم نمودند. تاریخ انقلاب اسلامی هیچگاه نقش برجسته و پررنگ سربازانِ قلم را به فراموشی نخواهد سپرد و هرجا که برگهای کتاب تاریخ ورق بخورد بی‌نشان از وجود این عزیران نخواهد بود.

خبرنگاران مهم‌ترین عامل موثر در روشنگری جوامع هستند، اصحاب رسانه‌ای که رسالتشان دفاع از آرمان‌ها و فرهنگ غنی جوامع است و با سلاح خود که مقدس‌ترین نماد سوگند آسمانی است (ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ ) سعی در حفاظت از آرمان‌های ملت یک سرزمین دارند و همواره در سختی‌ها و مشکلات، سرما و گرما، برف و باران، جنگ و آتش، سیل و طوفان در انجام رسالتشان کوتاهی نمی‌کنند.

خبرنگاران پیام‌رسانان صداقت، پایبند به اخلاق و شرافت حرفه‌ای هستند که ضمن رعایت احترام و حقوق فردی و اجتماعی انسان‌ها و رعایت امانت داری در کمال شرافت و فضیلت سعی در بیان حقایق در جهت دفاع از ارزش‌های انسانی، پیشرفت در مسایل اجتماعی و برطرف کردن مشکلات جامعه دارند.

خبرنگاران به راستی تجسم امانت، مسؤولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه‌اند. خبرنگاران وجدان بیدار جهان و تصویرگر زمان خویش هستند، زیرا همواره در عمق جامعه زندگی می‌کنند و سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه‌ای، مرهون تلاش های شبانه روزی آنان است.

اینجانب مصادف با هفدهم مرداد ماه، یادمان شهادت مظلومانه محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران و روز خبرنگار، به نمایندگی از جامعه فهیم و قدردان روان شناسی و مشاوره کشور که همیشه خبرنگاران را به عنوان دلسوزان ارتقاء سلامت روان و تربیون های گفتمان این خانواده با جامعه در کنار خود احساس کرده ام از این عزیزان، نهایت قدردانی و سپاسگزاری را دارم و انتظار دارم باتوجه به رسالت خطیر و ارزشمند توسعه و ترویج هرچه بیشتر فرهنگ سلامت روان، ارزش های رفتاری، مهارتهای زندگی و دانش روانشناختی ارتباطات و سالم زیستی در بین جامعه ایرانی، همواره در نحوه ارائه اخبار، شاخص های روانشناختی را با توجه به رده سنی و رشد روانشناختی مخاطبان در نظر گرفته ، حساسیت های لازم را جهت اخبار سوانح و حوادث تلخ مدنظر قرار داده و در خصوص رعایت این شاخص ها بیش از پیش کوشش نمایند و با قلم رسای خویش به کمک سازمانها، نهادها و ساختارهای مختلف ملی، دانشگاهی و فرهنگی آمده و ترویج سواد روانشناختی ملی، فرهنگ آرامش و مهارتهای زندگی را در رسانههای ارزشمند خود با ضریب بیشتری پیگیری و منتشر نمایید.

همچنین روز خبرنگار که حکایت از غوطه ور شدن در اقیانوس واژه ها، زندگی با دنیای کلمات، سرودن شعر عاشقی و رقصیدن با قلم صداقت است را تبریک عرض می‌کنم و از درگاه خداوند بخشنده مهربان، بهترینها را برای این عزیزان مسئلت می نمایم.»