Logo سایت رسمی «انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران»
ورود به سامانه اعضای انجمن

رييس انجمن صنفي عكاسان مطبوعاتي ايران:
((عكاسان مطبوعاتي براي دريافت طرح در اولويت هستند))
📎با توجه به آیین‌نامه جدیدی که در مورد اعطای مجوز طرح ترافیک از سوی سازمان حمل و نقل تنظیم شده است، حمید فروتن رئیس انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران درباره عکاسانی که می‌توانند این مجوز را دریافت کنند توضیح داد.
 
🔸حمید فروتن رئیس انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران، درباره اعطای مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک برای عکاسان مطبوعاتی گفت: «حدود یک ماه پیش ازعید، جلسه‌ای در سازمان حمل و نقل و ترافیک با حضورهیات انجمن عکاسان مطبوعاتی برگزار شد تا نظر کارشناسی خود را درباره اعطای مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک، اعلام کنیم.»
 
🔸به گفته او، پیش از این نیز جلساتی برای تدوین آیین‌نامه برگزار شده بود: «این بررسی‌ها برای این انجام شد که مجوز طرح ترافیک با کمترین خطا به اعضای انجمن داده شود. بخصوص که این آیین‌نامه نسبت به دوره ۱۲ ساله حضور آقای قالیباف تغییراتی داشته و آیین نامه جدید با دعوت از انجمن عکاسان مطبوعاتی و سایر انجمن‌ها تدوین شده است. به این ترتیب تلاش شده تا کسانی این مجوز را بگیرند که فعال مطبوعاتی و الزاما عکاس و خبرنگار فعال و در حال کار با رسانه‌ها باشند. کسانی که با توجه به حرفه‌شان در سطح شهر تردد می‌کنند.»
 
🔸به گفته او، قرار است به تمام کسانی که خبرنگار و فعال مطبوعاتی هستند و به دلیل شرایط کار در سطح شهر تردد دارند و آثار آن‌ها نیز در رسانه‌ها منتشر می‌شود اختصاص داده شود: «به همین منظور گروه‌هایی از ارشاد، شهرداری و انجمن‌های خبرنگاران، ورزشی‌نویسان و انجمن‌های دیگر در جلسات حضور داشتند و همراه با معاون مطبوعاتی ارشاد به این نتیجه رسیدند که عکاسان مطبوعاتی به این دلیل که معمولا تجهیزات سنگینی را روی دوش دارند و لوازم آن‌ها حساسیت و قیمت بالایی دارد و به همین دلیل تعرض‌هایی برای سرقت این تجهیزات صورت می‌گیرد که در مواردی در مترو و دیگر وسایل نقلیه عمومی چنین اتفاقاتی افتاده است، همگی به این نتیجه رسیدند که اولویت اول با عکاسان مطبوعاتی است و ما هم به دلیل این درک ممنون بودیم.»
 
🔸او در ادامه درباره کار عکاسان خبری این‌طور توضیح داد: «یک عکاس خبری تمام حوزه‌ها از جمله سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی را پوشش می‌دهد و حتما باید در صحنه حضور داشته باشد و به همین دلیل باید در حال تردد در سطح شهر باشد و دلیل این اولویت نیز همین موضوع است.»
 
🔸فروتن همچنین درباره عکاسانی که مجوزهای ورود به محدوده طرح ترافیک را دریافت می‌کنند نیز این‌طور توضیح داد: «برای عضویت در انجمن پروسه‌ای وجود دارد که متقاضیان حتما باید از یک رسانه معرفی نامه بیاورند، چون انجمن عکاسان مطبوعاتی در واقع یک نهاد صنفی است و در اساسنامه ما آمده است که اعضا باید حتما از میان کسانی انتخاب شوند که از این طریق امرار معاش می‌کنند. البته یک سری از عکاسان نیز آزاد هستند و برای نشریات مختلفی کار می‌کنند که این عده نیز با ارائه نمونه کار به کمیته عضوگیری می‌توانند برای عضویت تاییدیه بگیرند. کمیته عضوگیری انجمن از کسانی هستند که در حوزه عکاسی مطبوعاتی فعالیت دارند و به خوبی فعالان این حوزه را می‌شناسند. »
 
🔸او ادامه داد: «ما لیستی از اعضای انجمن را که به صورت دائم فعالیت می‌کنند تهیه کرده و به عنوان فعالان مطبوعاتی به سازمان حمل و نقل ارئه کرده‌ایم. به این ترتیب عکاسانی که برای دریافت مجوز ورود به طرح ترافیک اقدام می‌کنند، اگر از طرف انجمن نامه گرفته‌ باشند مورد تایید ما هستند، اما اگر از موسسات خودشان معرفی‌نامه ارائه کرده باشند در صورتی که نام آن‌ها در لیست ما باشد مورد تایید خواهند بود و می توانند پس از تایید کمیته ممیزی سازمان حمل و نقل طرح خود را دریافت کنند.»
 
🔻به گفته او، بر اساس اعلام سازمان حمل و نقل و ترافیک این طرح را از ۱۵ اردیبهشت شروع خواهد شد.
منبع:مجله عكس نورياتو
http://nooriato.com/?p=73997