Logo سایت رسمی «انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران»
ورود به سامانه اعضای انجمن

هفت نشان به عکاسان مطبوعاتی اهدا می‌شود.

شفقنا رسانه هفت نشان در دومین گردهمایی با عنوان نشان انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران در هفت بخش به عکاسان مطبوعاتی اهدا می‌شود.

به گزارش شفقنا رسانه، دومین گردهمایی انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران با رویکرد تجلیل از فعالان عرصه عکاسی مطبوعاتی ایران 28 مرداد در سالن شهناز خانه هنرمندان ساعت 17:30 برگزار می‌شود.

رئیس انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران درباره‌ی جزئیات بیشتر این گردهمایی به شفقنا رسانه می‌گوید: به مناسبت روز جهانی عکاسی، انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران در 28 مرداد برای دومین بار گرد هم جمع می‌شوند. البته در سال گذشته ما اولین گردهمایی را در مرداد ماه برگزار کردیم.

حمید فروتن با اشاره به برنامه‌ی اهدای نشان‌ها توضیح می‌دهد: یکی از این نشان‌ها به پیشکسوتان عکاسان خبری تعلق می‌گیرد. در واقع این عکاسان سال‌ها است فعالیت می‌کنند و حتی بعد از بازنشستگی همچنان مشغول به این کار هستند. بخش بعدی مربوط به اهداء نشان به عکاسان زن است، نشان‌های بعدی به عکاسان استانی، ورزشی، مستند اجتماعی، خبری و روزنامه‌های برتر در حوزه‌ی عکس مربوط می‌شود.

او درباره‌ی شیوه‌ی انتخاب عکاسان برای اهدای نشان بیان می‌کند: حدود 30 نفر از اساتید دانشگاه، پیشکسوتان حوزه عکاسی و کارشناسان حوزه عکس درگیر انتخاب این هفت نفر هستند. هر گروه شاخص‌های مخصوص بخش خود را بررسی می‌کند و برای هر گروه شاخص‌های جداگانه‌ای تعریف شده است که شاخص‌های انتخاب عکاسان و جزئیات آن را در چند روز آینده اعلام می‌کنیم. البته در نظر گرفتن نشان برای عکاسان زن به منزله‌ی امکان انتخاب نشدن آنها در بخش‌های دیگر نیست.

این مراسم برنامه‌های دیگری هم دارد. رئیس انجمن عکاسان مطبوعاتی می‌‌گوید: در این مراسم از سایت جدید انجمن رونمایی می‌شود و از خانواده مرحوم علیرضا سلطانی تقدیر به عمل می‌آید. همچنین چند کلیپ از مراسم سال‌های گذشته نشان داده می‌شود. علاه بر این تعدادی از مسئولان، پیشکسوتان عکاسی مطبوعاتی، اساتید دانشگاه در حوزه علوم ارتباطات و عکاسی برای حضور در این مراسم دعوت شده‌اند و لیست قطعی در روزهای آینده اعلام می‌شود.