Logo سایت رسمی «انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران»
ورود به سامانه اعضای انجمن

پیام خبرنگاران گاه سرنوشت ملتی را دگرگون می‌کند

مدیر کل صداوسیما فارس در پیامی به مناسبت روز خبرنگار آورده است: در عصر ارتباطات هر لحظه هزاران پیام تلخ و شیرین دست به دست می‌شود، که گاه هر کدام سرنوشت ملتی را دگرگون می‌کند و خالق این پیام­‌ها کسی نیست جز «خبرنگار» که اگر اندیشه­‌اش خدایی شد و حق‌گویی و حق‌جویی را فریضه دانست قسم به قلمش و آنچه می‌نویسد رواست و اگر غیر از این شد چه بسا تباهی و نابودی نسل­‌ها ره‌آورد تلاش او می‌شود.

به گزارش ایسنا متن کامل پیام سید تقی سهرابی برای روز خبرنگار به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

روز خبرنگار، روز پاسداشت حامیان و نگاهبانان حقیقت و روز تکریم بیدار انسان‌های صاحب کمالی است که چشم بیدار و زبان گویای جامعه به شمار می‌آیند، این مناسبت فرصتی است برای دوباره اندیشیدن به جهانی که در آن زیست میکنیم و رسالتی که ما اصحاب رسانه در این عصر که عصر سیطره رسانه ها است به عهده داریم.

در عصر ارتباطات هر لحظه هزاران پیام تلخ و شیرین دست به دست می‌شود، که گاه هر کدام سرنوشت ملتی را دگرگون می‌کند و خالق این پیام­ ها کسی نیست جز «خبرنگار» که اگر اندیشه­ اش خدایی شد و حقگویی و حقجویی را فریضه دانست قسم به قلمش و آنچه می ­نویسد رواست و اگر غیر ازاین شد چه بسا تباهی و نابودی نسل­ها ره‌آورد تلاش او
می‌شود.

روز خبرنگار در کشور ما با یاد و نام شهیدی شاهد و حماسه‌نگاری از جان گذشته شهید محمود صارمی نامگذاری شده است، خبرنگاری که آخرین پیام خود را با خون نوشت  و امضاء کرد. همانند همه کسانی که جان عزیر بر سر عقیده و آرمان‌ خویش گذاشته اند و رستگار شدند.

این روز مبارک به پاک اندیش انسان های آزاده ای که ردای خبرنگاریبرتنکردهوبه آن افتخارمیکنند و خود پاسدار حرمت قلم هستند صمیمانه تبریک می گویم و از خداوند حکیم جانی قوی برایشان آرزو می کنم که مولانای خردمند چه زیبا فرمود: اقتضای جان چوایدلآگهی است هر که آگاهتر بود جانش قوی است.»